Es FAR Cultural lidera el projecte Euroregional Entrelacs
Les artistes integrants de Générique Mardi de Toulouse guanyen la residència artística del 2025
El projecte ENTRELACS – ENTRELLAÇ, liderat per es FAR Cultural, impulsa la creació artística en format multimèdia i amb suport digital a través d’un programa professional que combina formació, cocreació i difusió.
El projecte és una coproducció de Es FAR Cultural, Ull x Ull i Maison Salvan (Centre d’art et résidence d’artistes), amb la implicació del Menorca Doc Fest i el Festival Internacional de Fotografia La Nuu de Rubí. ENTRELLAÇ compta amb el suport de la Euroregió Pirineus Mediterrània.
Durant el festival de fotografia de La Nuu, celebrat durant el mes d’octubre, va tenir lloc la primera trobada dels tres integrants del projecte ENTRELLAÇ amb una jornada professional, en la qual el col·lectiu Générique Mardi va tenir l’oportunitat de compartir el seu procés creatiu dins d’una mentoria encapçalada per l’artista i cineasta Jo Sol, guanyador del Premi Nous Realitzadors del Festival de San Sebastián (2005) i Millor Pel·lícula al Festival de Nantes (2006) amb El taxista Ful (2005). Aquesta primera trobada també va ser acompanyada d’un seguiment per part dels representants de cada entitat implicada en el projecte.
Générique Mardi, les guanyadores de la residència de 2025, compost per Juliette Pym i Bonella Holloway, provenen del món de l’art contemporani, un rerefons que ressona en el seu enfocament musical, influït per la no-wave, el spoken word i un esperit pop lo-fi, característic de l’escena alternativa francesa actual. Fins al juny de 2025, el duet ha realitzat més de cinquanta concerts a França, Bèlgica i Suïssa. A la primavera del 2024 van publicar el seu primer àlbum, Rebecca, als segells independents francesos AB Records i Cœur Sur Toi.
El col·lectiu artístic desenvoluparà el seu projecte al Centre de Creació Artística Casa d’Artistes des de dia cinc de novembre a dia vint-i-vuit. Aquesta residència acollirà una investigació sobre les festes a Menorca, Catalunya i Occitània. L’any vinent el resultat d’aquest treball serà exposat al Festival Internacional de Fotografia La Nuu i al Menorca Doc Fest 2026.
Per a més informació, podeu consultar el web esfarcultural.net
Aquesta activitat compta amb el suport de Euroregió Pirineus Mediterrània, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell Insular de Menorca, Mairie Labege i Baleària Ferry.
TAMBÉ ET POT INTERESSAR
- 10 de novembre de 2025
Es FAR Cultural lidera el projecte Euroregional Entrelacs
- 29 d'octubre de 2025
TALLER D’ESCRIPTURA EN CATALÀ “MAPES NARRATIUS”
- 25 de setembre de 2025
Deriva flor, nou poemari de Damià Rotger Miró
- 23 de setembre de 2025
Llentrisca Edicions viatja a La Setmana del llibre en català, a Barcelona.








