Mostra oberta #47 Davall es braç – Anna Ferrar i Valeria Mata

Anna Ferrer i Valeria Mata, totes dues filles de forners, proposen un espai comú per a trenar un relat amb les seves veus, les seves mans i materials d’arxiu. Pensant amb el pa, recreen memòries i imaginen mons possibles des de la sensorialitat d’un ofici que les acompanya des de la infància. “Néixer amb el pa sota el braç”, estar cos a cos amb la massa i haver crescut en un obrador va modelar la manera en què es relacionen una amb la música i l’altra amb l’antropologia. Per a elles, aquestes pràctiques només troben el seu propòsit quan són capaços de nodrir i oferir-se de la mateixa manera en què ho fa el pa.

 

Anna Ferrer (Menorca, 1993) canta, compon i descompon cançons d’altres temps. Cuida i espigola la cançó d’arrel popular desmitificant-la i fent-la universal. Així és com les seves músiques s’inspiren en la tradició, mentre evolucionen cap a sonoritats pròpies travessades per sintetitzadors.

 

Valeria Mata és investigadora i antropòloga social formada a Madrid, Ciutat de Mèxic i Londres. La seva recerca aborda els vincles entre art i antropologia, el viatge i la cultura alimentària. Entre 2015 i 2019 va dirigir MUEVE, una biblioteca itinerant de publicacions llatinoamericanes. És autora de Plagie, copie, manipule, robe, reescriba este libro (2018) i Todo lo que se mueve (2020).

 

Dissabte 31 de gener a les 18.30h.
Es Molí d’en Biel, Es Mercadal.
Activitat gratuïta amb inscripció prèvia.

INSCRIPCIÓ
Tags:

Ràdio Far

hola@radiofarmenorca.com